طراحی و اجرا تابلو برق

9 / 10
از 11 کاربر

در مرحله طراحی و اجرا تابلو برق و از ابتدای مذاکرات با کارفرما و ارائه پیشنهاد تا شروع کار و تولید، موارد ذیل توسط واحد فروش این مجموعه صورت خواهد گرفت:

- دریافت و مطالعه اسناد و نقشه ها، (در صورتیکه کارفرما فقط اکتفا به ارائه مشخصات فنی و اطلاعات کلی نماید واحد فروش این مجموعه اقدام به طراحی و تهیه نقشه های تک خطی نموده و جهت تایید و کنترل نهایی آن به کارفرما عودت می نماید.) تیپ تابلو برق و برآورد قیمت.

- بررسی نقشه ها و مشخصات فنی فهرست لوازم و تجهیزات بطور دقیق با توجه به مارک و ارائه پیشنهاد.

- بررسی تطابق نقشه ها و اسناد ارائه شده با استانداردهای معتبر و خواسته های کارفرما و مشاوره و انجام اصلاحات جهت ارائه طرح مطمئن برای دستیابی به محصول مرغوب در حداقل زمان.

- طراحی و ارائه نقشه های اجرائی تابلو برق به همراه فهرست لوازم و تجهیزات به کارفرما جهت تایید و عودت آن جهت استارت تولید.

- مذاکره با کارفرما و مشاور پس از عقد قرارداد و دریافت نظریات و خواسته های فنی آنها.

 بعد از انجام امور اداری و شروع عملیات ساخت تابلو برق، ابتدا نقشه جانمایی تابلو برق که به تایید کارفرما رسیده است را به واحد فلزکاری فرستاده و عملیات ساخت بدنه تابلو برق انجام میشود. در واحد فلزکاری ابتدا با توجه به نقشه جانمایی و تیپ تابلو درخواستی، شروع به برشکاری ورق مورد نظر کرده و سپس پانچ های مورد نیاز تابلو و در نهایت به قسمت جوشکاری فرستاده میشود. اکثر قسمت های تابلو برق را با دستگاه جوش CO2 به هم متصل میکنند، و در برخی از قسمت ها با دستگاه نقطه جوش ورق ها را به هم اتصال میدهند. و پس از اتمام جوشکاری بدنه تابلو برق باید به واحد رنگ کاری فرستاده شود. قبل از انجام رنگ کاری بدنه تابلو برق باید عملیات شستشو انجام شود. که این عملیات در وان های شستشو طی سه مرحله انجام میشود. و پس از خشک شدن بدنه تابلو برق، به آن رنگ پودری پاشش میشود و داخل کوره قرار میگیرد. 

سپس تابلو برق وارد خط مونتاژ میشود و مونتاژ کاران تابلو برق طبق نقشه جانمایی و نقشه تک خطی و نقشه سه خطی عملیات مونتاژ را انجام میدهند.

پس از انجام عملیات مونتاژ، تابلو برق به واحد تست ارجاع داده میشود تا در این واحد تمام قسمتهای محصول تولید شده مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد. از جمله مواردی که میتوان به آن اشاره کرد: تست رنگ بدنه، تست درست اجرا شدن مدار فرمان و مدار قدرت، تست اهمی، تست میگر و سایر تست ها با توجه به نوع تابلو برق در طبقه بندی قرار میگیرد.

و در نهایت پس از آنکه کارشناس نامبرده، تابلو برق تولید شده را تایید کرد، آن را به قسمت بسته بندی ارسال میکند. بسته بندی تابلو برق هم با توجه به مسافتی که قرار است ارسال شود انجام میشود.

گروه مهندسی رعد کنترل قدرت با شناخت کامل استانداردهای بین المللی و قوانین ملی صنعت برق کشور، همواره توانسته با ارائه مشاوره صحیح و مقرون به صرفه و طراحی و اجرا تابلو برق کارفرمایان را راهنمایی و هدایت کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :