تابلو برق اینورتر تکفاز به سه فاز

تابلو برق اینورتر تکفاز به سه فاز

اینورتر یا درایو AC به دستگاهی گفته میشود که به کمک آن میتوان سرعت یک موتور AC سه فاز را کنترل کرد، بدون آنکه قدرت و گشتاور موتور کاهش یابد.

اینورترها در ظرفیتهای مختلف ساخته میشوند، از نظر ورودی اینورترها به دو دسته تکفاز و سه فاز تقسیم میگردند. البته خروجی همه اینورترها سه فاز است. برای اینورترهای با توان بالای 3 اسب فقط از ورودی سه فاز استفاده میگردد.

 

برخی از ویژگی های اینورترها:

- تنظیم کننده سرعت موتور ( کنترل دور )

- تغییر جهت دور موتور بدون نیاز به کنتاکتور

- کاهش جریان راه اندازی و لذا کاهش ضربه های مکانیکی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مکانیکی موتور مثل کوپلینک، گیربکس، تسمه، زنجیر و ...

- حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

- حفاظت موتور در برابر اضافه بار و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

و ...

 

با توجه به توضیحات مختصر درباره اینورترها و الکتروموتورها که به آن پرداختیم، حال به معرفی یک مبدل تکفاز به سه فاز میپردازیم.

همانطور که گفته شد اینورترهای با ورودی تکفاز موجود در بازار دارای محدودیت توان میباشند، که برای راه اندازی توان های بالاتر از 4 کیلووات میتوان از تابلو برق اینورتر تکفاز به سه فاز استفاده کرد.

تابلو برق اینورتر تکفاز به سه فاز از 4 کیلووات تا 22 کیلووات قابلیت نصب و راه اندازی دارند.

تابلو برق مذکور با ورودی برق شهر 220 ولت کار میکنند و خروجی 380 ولت اینورتر به الکتروموتور سه فاز نصب میشود.

امروزه در برخی از پروژه ها به این مورد برمیخوریم که برق در دسترس برق تکفاز بوده ولی مصرف کننده های ما سه فاز هستند. برای مثال میتوان به پمپ های کشاورزی و آبیاری، پمپ های آبرسانی برای واحدهای مسکونی، پمپ های مورد استفاده در کارواش، الکتروموتورهای مورد استفاده در صنایع مختلف، فن های دمنده و مکنده در ساختمان های مسکونی یا واحدهای صنعتی و ... اشاره کرد.

در چنین مواردی میباست یا درخواست برق سه فاز از اداره برق منطقه ای کرد که گاها با توجه به پر بودن ظرفیت شبکه برق و نبودن بستر جهت افزایش توان شبکه، درخواست به نتیجه ای نرسیده یا خیلی زمان میبرد. یا اینکه از تابلو برق اینورتر تکفاز به سه فاز استفاده شود. تابلوهای نامبرده با توجه به توان الکتروموتورها طراحی و تولید میشود.

جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :